Чт. Тра 15th, 2025

Голова Асоціації презентувала результати опитування громадської думки щодо рівня поінформованості населення про соціальні послуги

Лис 5, 2024

Голова ГО «Асоціація жінок України» Лариса РИМАР взяла участь у розширеному засіданні колегії департаменту соціального захисту населення, яке відбулося днями у Тернопільській обласній військовій адміністрації.

У своєму виступі перед працівниками соціальної сфери області Лариса РИМАР розповіла про мету та завдання проєкту «Якісні соціальні послуги як засіб подолання викликів та наслідків війни», який виконується в рамках проєкту Європейського Союзу «Посилення залучення громадянського суспільства для розвитку соціальної сфери в Україні» (EU4CSOs EmpowerUA) та реалізовується Благодійною організацією «МЕРЕЖА 100 ВІДСОТКІВ ЖИТТЯ РІВНЕ».

«Одним із завдань проєкту є вивчення ринку наявних соціальних послуг для цільових груп проєкту, дослідження їхніх потреб у нагальних (екстрених) послугах та підтримці, – сказала Лариса РИМАР. – З цією метою ми організували невелике дослідження – вуличне опитування громадян, щоб визначити рівень їхньої поінформованості про зміст та перелік соціальних послуг».

Голова Асоціації наголосила, що опитування було анонімним, його результати оприлюднені в узагальненому вигляді, а вибірка не є репрезентативною. «Дослідження носить ознаки соціологічного експерименту з виявлення у респондентів глибини розуміння функціонування в Україні системи надання соціальних послуг та визначення переліку потреб у соціальних послугах», – звернула увагу присутніх Лариса РИМАР.

За словами доповідачки, результати свідчать про недостатній рівень поінформованості населення про наявні соціальні послуги.

Зокрема, на запитання про місцезнаходження соціальних служб за місцем проживання, 43% респондентів відповіли, що знають, куди звертатися,  молодь взагалі не цікавиться роботою закладів соціальної сфери, натомість люди похилого віку переважно знають, де розташовані відповідні служби.

З-поміж тих, хто вже звертався за допомогою, 39% заявили, що задоволені результатами звернення, інші 23% висловили незадоволення, а ще 38% сказали, що отримали не зовсім очікуваний результат від спілкування із соціальними службами.

Опитування показало, що громадяни не орієнтуються у наявних соціальних послугах. На запитання про Класифікатор соціальних послуг і загальну кількість встановлених державою соцпослуг лише 20% опитаних сказали, що знають про це. Інші або не чули, або ж поцікавилися, що це таке.

Щодо пріоритетних видів соціальних послуг, які першочергово має надавати держава, респонденти назвали: грошова допомога, продукти, юридичні послуги та послуги психолога, стаціонарний догляд та догляд на дому, а також транспортні послуги для відвідування закладів соціальної інфраструктури.

Підсумовуючи результати опитування, Лариса РИМАР зазначила, що громадяни, які були залучені до процесу опитування, швидше схвально ставляться до роботи соціальних служб, але скаржаться на незручності доїзду, адже у Тернополі соціальні служби розташовані на вулиці Лисенка, з якою немає прямого транспортного сполучення. Тож людям похилого віку та особам з інвалідністю потрібно йти пішки щонайменше один кілометр від найближчої зупинки.

Лариса РИМАР озвучила рекомендації, які були сформовані робочою групою з аналізу результатів опитування, а саме:

  1. В Україні назріла нагальна потреба створення єдиної національної екстреної соціальної служби на зразок 101, 102, 103, куди громадяни могли б оперативно звертатися за допомогою, а не шукати численні «гарячі лінії» при різних установах та організаціях.
  2. У громадах необхідно ініціювати та організовувати надання соціальної послуги профілактики для широкого та змістовного інформування населення про можливі шляхи уникнення потрапляння у складні життєві обставини, адже громадяни недостатньо поінформовані про існуючі можливості соціальної підтримки.
  3. Необхідно посилити партнерство та взаємодію між державними/комунальними надавачами соціальних послуг та представниками недержавного сектору з метою залучення позабюджетних коштів для реалізації просвітницьких кампаній та розширення можливостей для громад надавати ширший спектр соціальних послуг.
  4. Ініціювати формування регіональних кластерів надавачів соціальних послуг із метою більшого охоплення населення якісними соціальними послугами.

На завершення свого виступу Лариса РИМАР привітала присутніх із професійним святом  – Днем працівників соціальної сфери, та побажала невичерпної енергії і стійкості на цій нелегкій ниві, бо, як зазначила голова Асоціації, сьогодні соціальна сфера тримає тилову оборону, борючись із жахливими наслідками війни.

«Через російську збройну агресію соціальна робота вийшла за рамки звичайної допомоги вразливим групам, тепер варто прирівняти цю галузь за значимістю до роботи екстрених служб та гідно на рівні держави оцінити внесок працівників соціальної сфери у подолання викликів війни», – резюмувала Лариса РИМАР.

З нагоди професійного свята голова ГО “Асоціація жінок України” Лариса РИМАР отримала від директорки департаменту соціального захисту населення Тернопільської ОВА  Оксани СМОЛІЙ Подячного листа за тісну співпрацю щодо реалізації державної політики в системі соціального захисту населення області.

Related Post

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *